Rodzina. Mając siebie – mamy tak wiele

28 grudnia 2022

Relacja z gali.

Rodzina. Mając siebie – mamy tak wiele

28 grudnia 2022

Rodzina. Mając siebie – mamy tak wiele

Rodzina. Mając siebie – mamy tak wiele

Relacja z gali.

Nasza redakcja miała przyjemność objąć patronatem medialnym konkurs Rodzina. Mając siebie – mamy tak wiele. Daty graniczne konkursu nie były przypadkowe: został on ogłoszony 15 maja, w Międzynarodowym Dniu Rodziny, a gala finałowa, podczas której ogłoszono werdykt jury i wręczono nagrody, odbyła się 22 października, w Dniu Praw Rodziny (przypadającym w kolejne rocznice ogłoszenia Karty Praw Rodziny) i wspomnienie liturgiczne św. Jana Pawła II.

Ktoś powie – długo to trwało! Lecz jeśli pomyślimy, że uczniowie i nauczyciele – bo to oni byli uczestnikami konkursu – mieli czas na nadesłanie prac do 24 czerwca, a prac było łącznie 1513 (1358 rozprawek, listów, opowiadań, kart z pamiętnika, napisanych przez uczniów i 155 scenariuszy lekcji lub zajęć pozalekcyjnych, stworzonych przez nauczycieli), stanie się to zrozumiałe.

Redakcja „WychowujMY!”, poza wspomnianym patronatem, miała też okazję do przyłączenia się do prac jury. I może zaręczyć, że zarówno nagrody w trzech kategoriach wiekowych, jak i nagrody nauczycielskie odebrali ci, którzy najbardziej zasłużyli:

Uczniowie klas  4–6 szkół podstawowych

  • I miejsce – Michał Knopik, Szkoła Podstawowa nr 18 w Lublinie
  • II miejsce – Elizabeth Ford (Nowy Tomyśl)
  • III miejsce – Kornel Jedynak (Kołobrzeg)
  • wyróżnienie – Blanka Roznowska (Szwarcenowo)
  • wyróżnienie – Kamil Gruszewski (Ligowo)
  • wyróżnienie – Emilia Lęcznar (Medynia Łańcucka)
  • wyróżnienie – Franciszek Świtalski (Opalenica)

Uczniowie klas 7–8 szkół podstawowych

  • I miejsce – Filip Pietrzak, Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Jana Pawła II w Kłodawie
  • II miejsce – Antoni Fleśman (Śnieciska)
  • III miejsce – Krystian Kokoszka (Niepołomice)
  • wyróżnienie – Jakub Przyboś (Rzeszów)
  • wyróżnienie – Nikola Rudecka (Krokocice)
  • wyróżnienie – Wiktoria Olejarz (Jarosław)
  • wyróżnienie – Michalina Pulczyńska (Śnieciska)

Uczniowie szkół ponadpodstawowych

  • I miejsce – Natalia Lisowska, Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. KEN w Puławach
  • II miejsce – Aleksandra Skubisz (Krasnystaw)
  • III miejsce – Hubert Leszczyński (Braniewo)
  • wyróżnienie – Zofia Michałowicz (Sieradz)
  • wyróżnienie – Natalia Sroka (Jasło)
  • wyróżnienie – Julia Durczak (Krasnystaw)
  • wyróżnienie – Alicja Szczerbetka (Puławy)

Nauczyciele

  • I miejsce – Dariusz Gwiazda, Zespół Szkół nr 9 w Kaliszu
  • II miejsce – Justyna Jocz (Goszczanów)
  • III miejsce – Aldona Rumińska-Szalska (Kraków)
  • wyróżnienie – Marlena Działabij-Drupka (Zielona Góra)
  • wyróżnienie – Grażyna Modrzewska (Ostróda)
  • wyróżnienie – Izabela Paluch (Ruda Śląska)
  • wyróżnienie – Magdalena Uździcka (Płock)

Gości (wśród których był dr Artur Górecki, dyrektor departamentu w MEiN i członek naszej redakcji, oraz wielu kuratorów) powitał wicedyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji, Tomasz Pitucha. Jako że najlepsza praca nauczycielska, autorstwa Dariusza Gwiazdy z Zespołu Szkół nr 9 w Kaliszu, była scenariuszem przedstawienia teatralnego, zaproszeni na galę mogli obejrzeć to przedstawienie w wykonaniu uczniów Laureata. Odbyło się oczywiście wręczenie nagród, a także udekorowanie nauczycieli wychowania do życia w rodzinie z całej Polski Medalami Komisji Edukacji Narodowej. Z dużym zainteresowaniem przyjęto też krótki wykład o rodzinie, wygłoszony przez Monikę Chilewicz, prezeskę Fundacji Mamy i Taty, mamę pięciorga dzieci. Owacje wzbudził występ zespołu The Fedor Family z Lublina, składający się ze śpiewających i grających  Mamy, Taty i siedmiorga dzieci.  

Przewodnicząca Komisji Konkursowej, Marzena Murawska z Ośrodka Rozwoju Edukacji, podkreśliła, że uczestnicy konkursu wykazali się ogromną wiedzą o rodzinie oraz, co ważniejsze, podzielili się osobistymi przeżyciami związanymi z życiem rodzinnym – z dniem codziennym i wydarzeniami niezwykłymi. Jury mogło zobaczyć wiele różnych rodzin: nie tylko rodziców i dzieci, ale i dziadków, wujków i cioć, kuzynostwo. Zastanawiali się, jakie wartości sprawiają, że tworzą się silne więzy rodzinne. Pisali o miłości, która przejawia się w drobnych czynach i gestach członków rodziny względem siebie, miłości, która pokonuje trudności i jest fundamentem dla następnych pokoleń.

Izabela Jurek


Redakcja photo
Redakcja

Data utworzenia: 28 grudnia 2022